timer
remove_red_eye 6,045 views
ການຄ້າທາງເອເລັກໂຕຼນິກ ໃນປັດຈຸບັນ ເຫັນວ່າ ມີການຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງໄວວາ ແລະ ເປັນປັດໄຈສໍາຄັນໃນການຫັນປ່ຽນວິທີຊື້ຂາຍສິນຄ້າ ແລະ ການບໍລິການໃນປັດຈຸບັນ ແລະ ອະນາຄົດ ເຊັ່ນ: ຈາກແຕ່ເດີມ ທີ່ເຄີຍພົບປະ, ເລືອກຊື້ສິນຄ້າໂດຍການຈັບຕ້ອງ ມາເປັນການ ພົບປະທາງອອນລາຍ ແລະ ເລືອກຊື້ສິນຄ້າ ແລະ ບໍລິການຜ່ານຮູບພາບ ແລະ ຄໍາບັນຍາຍກ່ຽວກັບຕົວສິນຄ້າ ແລະ ການບໍລິການ ລວມທັງ ຄໍາຄິດເຫັນຕ່າງໆຈາກປະສົບການຜູ້ເຄີຍຊື້ຜ່ານມາ. ເມື່ອທ່ານຕ້ອງການຊື້ສິນຄ້າ ຫຼື ບໍລິການໃດໜຶ່ງ ພຽງແຕ່ທ່ານເຂົ້າຊອກຫາໂດຍພິມຊື່ສິນຄ້າ ແລະ ບໍລິການໃນ google.com ຫຼື yahoo.com ທ່ານກໍຈະພົບຫຼາຍເວັບໄຊ ທີ່ຈະນໍາທ່ານໄປສູ່ການສະເໜີຂາຍສິນຄ້າ ແລະ ບໍລິການທີ່ທ່ານຕ້ອງການ, ເຊັ່ນວ່າ: ເມື່ອທ່ານຕ້ອງການຊື້ປີ້ຍົນ ຫຼື ຈອງໂຮງແຮມ ທ່ານກໍສາມາດເຂົ້າຈອງຜ່ານເວັບໄຊ ຫຼື ເຂົ້າ “ແອັບພຼີເຄເຊິນ”ສະເພາະ ໂດຍທີ່ທ່ານບໍ່ຈໍາເປັນຕ້ອງເດີນທາງໄປຫາບໍລິສັດຂາຍປີ້ຍົນ ຫຼື ໂທຈອງບ່ອນພັກອີກຕໍ່ໄປ.
ສະນັ້ນ, ຫຼາຍທຸລະກິດຕ້ອງໄດ້ປັບຕົວ ແລະ ກໍານົດຍຸດທະສາດທຸລະກິດຂອງຕົນ ໂດຍສະເພາະ ການຕະຫຼາດ ແລະ ການຂາຍສິນຄ້າ ແລະ ການບໍລິການໃຫ້ກັບລູກຄ້າ (Business to Customer: B2C) ຜ່ານອອນລາຍ ເພື່ອຂະຫຍາຍຖານຕະຫຼາດຂອງຕົນໂດຍການນໍາໃຊ້ສື່ອອນລາຍຕ່າງໆ.
ໃນບົດຄວາມນີ້ ເຮົາຈະມາສ້າງ ແລະ ຮູ້ຈັກເພີ່ມກ່ຽວກັບບົດບາດສໍາຄັນຂອງການຄ້າເອເລັກໂຕຼນິກ ໂດຍສະເພາະ ແມ່ນ ຕໍ່ກັບທຸລະກິດຂະໜາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ ລວມເຖິງ ແນວທາງການຄຸ້ມຄອງວຽກງານໃນອະນາຄົດ.
ເວົ້າລວມແລ້ວ, ການຄ້າທາງເອເລັກໂຕຼນິກ ແມ່ນການຂ້າຍສິນຄ້າ ແລະ ບໍລິການ, ລວມທັງ ການຊື້ຂາຍຂໍ້ມູນ (ຮູບເງົາ, ເພງ, ເນື້ອທີ່ບ່ອນເກັບຂໍ້ມູນ ແລະ ອື່ນໆ); ເວົ້າໂດຍລວມ ແລ້ວ ກໍແມ່ນການຊື້-ຂາຍສິນຄ້າ ແລະ ບໍລິການຜ່ານອອນລາຍ ຫຼື ອິນເຕີເນັດ. ການຄ້າດັ່ງກ່າວ ຍັງເປັນການ ອໍານວຍຄວາມສະດວກ ແລະ ປະຢັດເວລາໃຫ້ແກ່ຜູ້ຊື້-ຂາຍອອນລາຍ.ໃນນີ້, ທຸລະກໍາທີ່ເກີດຂຶ້ນໃນການຄ້າທາງເອເລັກໂຕຼນິກ ລວມມີ ລະຫວ່າງ ທຸລະກິດ ກັບ ທຸລະກິດ (B2B), ຫຼື ທຸລະກິດກັບຜູ້ຊົມໃຊ້ (B2C), ຜູ້ຊົມໃຊ້ ກັບ ຜູ້ຊົມໃຊ້ (C2C) ຫຼື ຜູ້ຊົມໃຊ້ ກັບ ທຸລະກິດ (C2B) .
ໃນ ສປ ຈີນ ໄລຍະ6ເດືອນຕົ້ນປີ 2015, ການຄ້າອອນລາຍ ບັນລຸເຖິງ 253 ຕື້ໂດລາ, ຊຶ່ງເທົ່າກັບ 10% ຂອງການຄ້າຂາຍຍ່ອຍຂອງ ສປ ຈີນ ທັງໝົດໂດຍທີ່ຜູ້ຊົມໃຊ້ຈະຮູ້ສຶກສະດວກສະບາຍຂຶ້ນໃນການຫາຊື້ເຄື່ອງອອນລາຍ. ພ້ອມນັ້ນຕົວເລກໃນປີ 2012, ການຄ້າທາງເອເລັກໂຕຼນິກລະຫວ່າງ ສປ ຈີນ ກັບ ປະເທດອື່ນໆ ສູງເຖິງ 375,8 ຕື້ໂດລາ ຊຶ່ງກວມເອົາ 9,6% ຂອງການຄ້າລະຫວ່າງປະເທດຂອງ ສປ ຈີນ. ໃນນີ້, ເວັບໄຊ ອາລີບາບາ (Alibaba) ມີສ່ວນແບ່ງຕະຫຼາດການຄ້າທາງເອເລັກຕຼນິກໃນຈີນເຖິງ 80% ແລະ ສປ ຈີນ ກໍເປັນຕະຫຼາດການຄ້າທາງເອເລັກໂຕຼນິກຂະໜາດໃຫຍ່ທີ່ສຸດໃນໂລກ,ອີງຕາມມູນຄ່າຊື້ຂາຍ ປະມານ 899 ຕື້ໂດລາ ໃນປີ 2016.
ໃນສະຫະລັດອາເມລິກາ, ຕົວເລກການຄ້າຍ່ອຍຜ່ານເອເລັກໂຕຼນິກໃນປີ 2016 ແມ່ນປະມານ 322,17 ຕືິ້ໂດລາ ແລະ ຄາດວ່າ ຈະຂະຫຍາຍຕົວເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງໄວວາ ເກີນກວ່າ 485 ຕື້ໂດລາ ໃນປີ 2021, ຊຶ່ງເວັບໄຊນໍາໜ້າໃນການຄ້າອອນລາຍແບບ B2C ໄດ້ແກ່ Amazon.com; Walmart Stores; Apples; ພ້ອມນັ້ນ, ກໍຍັງມີ eBay.com ທີ່ເປັນການຄ້າແບບ C2C.
ໃນປະເທດເບຼຊິນ ຊຶ່ງເປັນໜຶ່ງໃນບັນດາເສດຖະກິດທີ່ຂະຫຍາຍຕົວໄວ (emerging markets), ຄາດວ່າ ຈະມີການຂະຫຍາຍຕົວຂອງການຄ້າທາງເອເລັກໂຕຼນິກ ເຖິງ 17,3 ຕື້ໂດລາ.
ໃນຂະນະທີ່ອິນເດຍ, ຕົວເລກຜູ້ນໍາໃຊ້ອິນເຕີເນັດໃນເດືອນມັງກອນ 2014 ແມ່ນ 243,2 ຕື້ ໂດຍທີ່ການຈ່າຍເງິນສົດຍັງເປັນສ່ວນແບ່ງສໍາຄັນເຖິງ 75% ຂອງກິດຈະກໍາການຄ້າຍ່ອຍທາງເອເລັກໂຕຼນິກ ຊຶ່ງມີທ່າອ່ຽງໃນການຂະຫຍາຍຕົວສູງ. ພ້ອມນັ້ນ, ອາຊຽນ ເປັນຕະຫຼາດທີ່ມີທ່າແຮງການຂະຫຍາຍສູງ ແລະ ມີການປັບຕົວທາງດ້ານພຶດຕິກໍາການບໍລິໂພກໄວ ເພື່ອນໍາໃຊ້ຜົນປະໂຫຍດຈາກໂອກາດໃໝ່ໃນການຊື້ສິນຄ້າ ແລະ ການບໍລິການອອນລາຍ ໂດຍສະເພາະໃນ 6 ປະເທດອາຊຽນເກົ່າ ຄື: ອິນໂດເນເຊຍ, ໄທ, ມາເລເຊຍ, ສິງກະໂປ, ຟິລິບປິນ ແລະ ຫວຽດນາມ ມີຈໍານວນຜູ້ນໍາໃຊ້ອິນເຕີເນັດທັງໝົດປະມານ 315,46 ລ້ານຄົນໃນເດືອນມັງກອນ ປີ 2017.
ການຄ້າທາງເອເລັກໂຕຼນິກ ແມ່ນໂອກາດອັນດີສໍາລັບການພັດທະນາ ແລະ ຂະຫຍາຍຕົວຂອງວິສາຫະກິດຢ່າງໄວວາ ໂດຍສະເພາະ ແມ່ນ ວິສາຫະກິດຂະໜາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ ໃນການປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນຕ່ອງໂສ້ການສະໜອງຂອງພາກພື້ນ ແລະ ຂອງໂລກ ຊຶ່ງມີຖານຕະຫຼາດທີ່ກວ້າງຂວາງທັງພາຍໃນປະເທດ, ພາກພື້ນ ແລະ ທົ່ວໂລກ ໂດຍບໍ່ມີຂອບເຂດຈໍາກັດທາງດ້ານເວລາ ແລະ ສະຖານທີ່, ພ້ອມນັ້ນ, ຍັງຫຼຸດຜ່ອນຕົ້ນທຶນທີ່ບໍ່ຈໍາເປັນຄືກັບການຄ້າໃນຍຸກກ່ອນທີ່ຕ້ອງໄດ້ໄປໂຄສະນາສິນຄ້າ ຫຼື ພົບປະລູກຄ້າຕົວຕໍ່ຕົວ.
ສະນັ້ນ, ຫຼາຍບໍລິສັດ ຫຼື ວິສາຫະກິດໃນຍຸກໂລກາພິວັດ ເຫັນໄດ້ເຖິງຄວາມສໍາຄັນຂອງການຄ້າທາງເອເລັກໂຕຼນິກ ໂດຍສ່ວນໃຫຍ່ຈະພິຈາລະນາ ຈາກສະພາບເສດຖະກິດມະຫາພາກ, ຕົວເລກປະຊາກອນນໍາໃຊ້ອິນເຕີເນັດ ແລະ ມືຖື, ທັດສະນະຄະຕິຂອງຜູ້ບໍລິໂພກຕໍ່ກັບການຊື້ສິນຄ້າອອນລາຍ ແລະ ອື່ນໆ ເພື່ອກໍານົດຍຸດທະສາດທາງການຕະຫຼາດ ແລະ ຮູບແບບການຂາຍ ໂດຍສະເພາະ ຜ່ານ”ແອັບພຼີເຄເຊິນ”ຕ່າງໆ.
ເຖິງຢ່າງໃດກໍຕາມ, ທ່ານ DeLone ແລະ McLean Model ໄດ້ໃຫ້ທັດສະນະກ່ຽວກັບສ່ວນປະກອບອັນສໍາຄັນສຸດ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ທຸລະກິດ-ອອນລາຍປະສົບຜົນສໍາເລັດຂອງວິສາຫະກິດ ແມ່ນ: ຄຸນນະພາບຂອງລະບົບຂໍ້ມູນຂ່າວສານ, ຄຸນະພາບຂອງການບໍລິການ ແລະ ຄວາມພໍໃຈຂອງລູກຄ້າ.
ສິ່ງສໍາຄັນໃນລະບົບການຄ້າທາງເອເລັກໂຕຼນິກ ຈໍາເປັນຕ້ອງໄດ້ມີໂຄງລ່າງພື້ນຖານສໍາຄັນ ເຊັ່ນ: ລະບົບໂທລະຄົມມະນາຄົມ (ອິນເຕີເນັດ) ໂດຍການຂະຫຍາຍໂຄງລ່າງພື້ນຖານອິນເຕີເນັດຄວາມໄວສູງໃຫ້ຄວບຄຸມທົ່ວເຖິງໃນລາຄາທີ່ສົມເຫດສົມຜົນ ລວມເຖິງ ກະກຽມຄວາມພ້ອມເພື່ອຮອງຮັບຄວາມຕ້ອງການໃນການນໍາໃຊ້ຂໍ້ມູນຂະໜາດໃຫຍ່; ການສົ່ງເສີມໃຫ້ສາມາດເຂົ້າເຖິງອິນເຕີເນັດໃນຂົງເຂດທົ່ວປະເທດ ແລະ ການນໍາໃຊ້”ແອັບພຼີເຄເຊິນ”ຜ່ານໂທລະສັບມືຖື (ອິນເຕີເນັດໃນມືຖື), ການມີລະບົບຈ່າຍເງິນຜ່ານທາງເອເລັກໂຕຼນິກ (E-payment) ທີ່ປອດໄພ, ການບໍລິການໄປສະນີ-ຂົນສົ່ງທີ່ວ່ອງໄວ, ເຊື່ອຖືໄດ້ ແລະ ລາຄາສົມເຫດສົມຜົນ ເພື່ອຫຼຸດຜ່ອນຕົ້ນທຶນທາງທຸລະກໍາໃຫ້ແກ່ວິສາຫະກິດຂະໜາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ.ສິ່ງສໍາຄັນ ແລະ ຈໍາເປັນອີກດ້ານໜຶ່ງ ແມ່ນກົດໝາຍ ແລະ ລະບຽບການຄຸ້ມຄອງ ເພື່ອສະກັດກັ້ນອາຊະຍາກໍາທາງ”ຄອມພິວເຕີ”, ການປົກປ້ອງ ແລະ ຮັກສາຂໍ້ມູນສ່ວນບຸກຄົນ, ແລະ ການປົກປອງຜູ້ຊົມໃຊ້ ເພື່ອເປັນບ່ອນອີງ ແລະ ເປັນຂອບວຽກໃນການອໍານວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ແກ່ການຄ້າທາງເອເລັກໂຕຼນິກ.
ໃນປັດຈຸບັນນີ້ ພາຍໃຕ້ຂອບການຮ່ວມມືອາຊຽນເອງ ແມ່ນໄດ້ມີການສ້າງຄະນະກໍາມະການ ແລະ ກໍານົດແຜນວຽກ (work program) ເພື່ອສ້າງສະພາບແວດລ້ອມທີ່ເອື້ອອໍານວຍໃຫ້ແກ່ການຄ້າທາງເອເລັກໂຕຼນິກພາຍໃນພາກພື້ນ; ສໍາລັບ ສປປ ລາວ ແມ່ນມີກົດໝາຍວ່າດ້ວຍທຸລະກໍາທາງເອເລັກໂຕຼນິກ 2013, ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການປົກປ້ອງຂໍ້ມູນເອເລັກໂຕຼນິກ 2017 ແລະ ດໍາລັດ 327 ວ່າດ້ວຍການຄຸ້ມຄອງທາງອິນເຕີເນັດ ຊຶ່ງເປັນພື້ນຖານໃນການຄຸ້ມຄອງທຸລະກໍາ ໂດຍສະເພາະ ລາຍເຊັນເອເລັກໂຕຼນິກ ແລະ ຂໍ້ມູນທາງອິນເຕີເນັດ ແລະ ຍັງຕ້ອງໄດ້ມີການພັດທະນາ ແລະ ປັບປຸງລະບຽບການເພີ່ມຕື່ມ ເພື່ອໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການຂອງທຸລະກິດໃນຍຸກດີຈີຕອລໃນປັດຈຸບັນ ແລະ ອະນາຄົດ.
ເພື່ອເປັນການຮັບປະກັນການຄຸ້ມຄອງ ແລະ ຄວບຄຸມອາຊະຍາກໍາທາງອິນເຕີເນັດໃຫ້ມີປະສິດທິພາບ ແລະ ປະສິດທິຜົນຍິ່ງຂຶ້ນ. ບັນຫາທ້າທາຍອີກດ້ານໜຶ່ງ ແມ່ນການຮູບແບບ ແລະ ວິທີການເກັບພັນທະອາກອນລາຍໄດ້ຈາກການຄ້າທາງເອເລັກໂຕຼນິກ ຊຶ່ງຕ້ອງໄດ້ສຶກສາ ແລະ ຄົ້ນຄວ້າຄັກແນ່ ເພື່ອບໍ່ເປັນການສ້າງຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ ແລະ ເພີ່ມພາລະ ໃຫ້ກັບພາກທຸລະກິດ ແລະ ຜູ້ຊົມໃຊ້ຫຼາຍເກີນໄປ; ໃນຂະນະດຽວກັນ ກໍເປັນການປະກອບສ່ວນໃຫ້ກັບງົບປະມານໃນການສ້າງສາພັດທະນາປະເທດຊາດໃນອະນາຄົດ.
ທີ່ມາ: www.targetlaos.com
Share on your timeline:
Popular article:
ບົດສໍາພາດ: ທ່ານ ຄໍາພະໄພວັນ ວົງໄຊ ຜູ້ຈັດການທົ່ວໄປ ບໍລິສັດ ລາວອຸດສາຫະກໍາ ກະສິກໍາ ຈໍາກັດ
timer
ບົດສໍາພາດ: ທ່ານ ບຸນນະຜົນ ອິນທະຊຸມ ອໍານວຍການ ME SHOP
timer
ບົດສໍາພາດ: Mr Giuseppe PERUZZI (Pino) ເຈົ້າຂອງຮ້ານ Villa Opera Italiane Cuisine & 1931 Bar
timer
ທຸລະກິດແອັບ Marketplace ໃນປະເທດລາວ
timer
ຮຽນບໍ່ເກັ່ງ ເກຮດບໍ່ດີ ແຕ່ຫາວຽກດີໆໄດ້ຄືກັນ
timer
Jobs Available at cvConnect.la
Copyright (c) 2025 cvConnect.la CVCONNECT Co., Ltd.